Wybór fotografa ślubnego zawsze powinien skończyć się podpisaniem umowy. Fotograf ślubny – na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy? Jakie zapisy powinny się w niej znaleźć? Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy z fotografem? Poniżej przedstawiamy najważniejsze aspekty, więc koniecznie się z nimi zapoznaj!
Fotograf ślubny szczegóły oferty
Najważniejszy zapis umowy dotyczy zawsze szczegółów oferty. I tak powinniśmy sprawdzić, czy w umowie została podana odpowiednia data, czas i miejsce realizacji usługi. Co więcej, kluczowe znaczenie ma również to, co dokładnie składa się na ofertę fotografa. Czy będzie nam towarzyszył przez cały dzień? A może jednak jego usługi zaczynają się w chwili przybycia do kościoła lub urzędu stanu cywilnego? Choć przy podpisywaniu umowy może to się wydać banalne, to później szybko możemy pożałować swojego niedopatrzenia. Równie ważne jest określenie godzin pracy fotografa, więc warto dopilnować, żeby taki zapis także pojawił się w umowie, bo to da nam pewność, że nie zniknie z naszego przyjęcia w najmniej spodziewanym momencie.
Koszt usługi i wysokość zaliczki dla fotografa ślubnego
Przy podpisywaniu umowy należy również sprawdzić, czy został podany pełny koszt usługi, jak również to, że wpłacamy zaliczkę i w jakiej wysokości. Dzięki temu zyskamy podkładkę pod wszystkie poniesione koszty, a przy okazji unikniemy tego, że przy rozliczeniu cena będzie inna. To jednak nie wszystko. Dodatkowo warto upewnić się, czy jest klauzula o niezmienności ceny. Jeśli zapomnimy o tym, to niestety damy fotografowi wolną rękę i jeszcze przed realizacją usługi będzie mógł nam podnieść cenę. Dlatego, jeśli nie chcemy do tego dopuścić, to lepiej sprawdzić, czy w umowie znalazł się stosowany zapis.

Zapis o ewentualnym zastępstwie
Nikt z nas nie jest w stanie przewidzieć choroby, czy innych zdarzeń losowych. Nie inaczej jest w przypadku fotografa, ponieważ on również jest człowiekiem i mogą zdarzyć się sytuacje, w których nie będzie mógł zjawić się na naszym ślubie. Jest to zrozumiałe, ale nie może dojść do sytuacji, w której zostaniemy bez fotografa. Dlatego warto sprawdzić, czy są jakieś zapisy o nieprzewidzianych sytuacjach i jakie dany fotograf proponuje rozwiązania. Niektórzy oferują zwrot zaliczki, czy zadośćuczynienie finansowe, ale wiadomo, że to nas nie będzie satysfakcjonowała. O wiele lepiej dopilnować, by pojawił się zapis o zastępstwie. Jednak nie może to być przypadkowa osoba, lecz taka, która również będzie w stanie sprostać naszym oczekiwaniom, więc lepiej upewnić się, że w razie nieprzewidzianych sytuacji na naszym ślubie również zjawi się wykwalifikowany fotograf.

0 komentarzy